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  • Última actualização: 15 outubro 2018

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Sugestões de Leitura

 

2.ª Sessão - Percursos Profissionais na Administração Pública: Carreiras e Competências

Angiola, Nunzio & Bianchi, Piervito (2015). Public managers’ skills development for effective performance management: Empirical evidence from Italian local governments. Public Management Review, 17(4), 517-542. DOI: https://doi.org/10.1080/14719037.2013.798029

Araújo Júnior, José Alves & Martins, Igor (2014). Gestão por competências na Administração Pública: Uma análise bibliométrica a partir do Decreto Lei 5.707/2006. Revista Eletrônica de Gestão Organizacional, 12(2), 153-162. Disponível em: https://periodicos.ufpe.br/revistas/gestaoorg/

Bright, Leonard (2018). Government career interests, perceptions of fit, and degree orientations: Exploring their relationship in Public Administration graduate programs. Teaching Public Administration, 36(1), 63-80. DOI: doi/full/10.1177/0144739417738955

Buica, Mihaela & Dragan, Gabriela (2017). Improving digital competence in Romania: learning from the best. CES Working Papers, 9(3), 444-468. Retrieved from: http://www.ceswp.uaic.ro/articles/CESWP2017_IX3_BUI.pdf

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Delobbe, Nathalie, Gilbert, Patrick & Le Boulaire, Martine (2014). Gérer des compétences: Une instrumentation en contexte, modélisation fondée sur l’étude de cas. Relations Industrielles, 69(1), 28-59. DOI: http://dx.doi.org/10.7202/1024206ar

Dong, Hsiang-Kai Dennis (2017). Individual risk preference and sector choice: Are risk-averse individuals more likely to choose careers in the Public Sector?. Administration & Society, 49(8), 1121-1142. DOI: doi/abs/10.1177/0095399714556500

Glenn, Ted (2012). The state of talent management in Canada's public sector. Canadian Public Administration = Administration Publique du Canada, 55(1), 25-51. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1754-7121.2012.00204.x

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Martins, I. & Tinôco, D. S. (2014). Competência no serviço público: Programa educacional de desenvolvimento de competências profissionais e seu impacto na percepção de servidores públicos estaduais do Rio Grande do Norte. Holos, 30(6), 127-144. DOI: 10.15628/holos.2014.1002

Monteiro, Lorena Madruga (2013). Reforma da administração pública e carreiras de Estado: o caso dos especialistas em políticas públicas e gestão governamental no poder executivo federal. Revista de Administração Pública, 47(5) 1117-1143. Disponível em: http://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rap/article/view/12045

Munck, Luciano, Galleli, Bárbara & Borim-de-Souza, Rafael (2014). Gestão por competências na Administração Pública de Portugal: uma análise a partir do ciclo interligado de legitimação e de validação. Revista de Ciências da Administração, 16(38), 29-46. DOI: https://doi.org/10.5007/2175-8077.2014v16n38p29

Piatak, Jaclyn Schede (2016). Public service motivation, prosocial behaviours and career ambitions.   International Journal of Manpower, 37(5), 804-821. DOI: 10.1108/IJM-12-2014-0248

Stritch, Justin M. & Christensen, Robert K. (2016). Raising the next generation of public servants? Parental influence on volunteering behavior and public service career aspirations. International Journal of Manpower, 37(5), 840-858. DOI: 10.1108/IJM-12-2014-0249

Thunnissen, Marian & Buttiens, Dorien (2017) Talent management in public sector organizations: A study on the impact of contextual factors on the TM approach in Flemish and

Dutch public sector organizations. Public Personnel Management, 46(4), 391-418. DOI: https://doi.org/10.1177/0091026017721570